MAXI Člověče nezlob se – pravidla a tipy pro společnou zábavu

Oblíbená desková hra, která nemůže chybět v žádné domácnosti. V maxi provedení je skvělou atrakcí i do zájmových skupin nebo domovů pro seniory. Cílem hry je dopravit všechny vlastní figurky do cíle.

Návod si také můžete stáhnout v PDF.

Dvouvrstvý herní plán a velké dřevěné komponenty umožňují snadnou manipulaci. Hra je tak vhodná pro malé děti, děti se zhoršenou motorikou, prarodiče hrající si s vnoučaty či seniory. Zábavu si tak užijí všichni!

Hra trénuje počítání, paměť, logické myšlení i motorické dovednosti.

Hra obsahuje:

1 dvouvrstvý herní plán, 24 velkých dřevěných figurek ve 4 barvách, 1 velkou dřevěnou hrací kostku, 1 pravidla

Začátek hry:

Spojte dva díly herního plánu a položte ho doprostřed stolu. Každý hráč si vezme čtyři figurky stejné barvy a postaví je do zásobníku označeného písmenem B, který má shodnou barvu s figurkami. Pouze jednu figurku umístí na políčko označené písmenem A, kde je start.

Pravidla hry:

  1. Na začátku si každý hráč hodí kostkou. Ten, komu padne nejvyšší počet bodů, začíná hru. Ostatní hráči pokračují ve hře po směru hodinových ručiček. Hráči postupují po herním plánu ve směru šipky o tolik políček, kolik jim při hodu kostkou padlo bodů.
  2. Padne-li hráči během hry 6, musí nasadit svou figurku na nástupní políčko, a to i v případě, že si vyřadí ze hry svou vlastní figurku, neboť na jednom políčku smí stát vždy jen jedna. Pak hází ještě jednou.
  3. Má-li hráč již všechny figurky ve hře a padne mu 6, hází ještě jednou a postupuje kteroukoliv svou figurkou o celkový součet bodů.
  4. Při postupu může hráč překračovat figurky protihráčů i své vlastní. Všechna překročená pole se náležitě počítají.
  5. Dostane-li se však hráč se svou figurkou na obsazené pole, pak dostiženou figurku vrátí do zásobníku (B) její barva postaví se na uvolněné místo.
  6. Vyhozené figurky se mohou vrátit zpět do hry, jakmile jejich majitel hodí opět 6.
  7. Figurky, které prošly celou dráhu,umisťují hráči na stejnobarevná políčka ve středu herního plánu označená písmeny a, b, c, d. Tato políčka se nazývají domečkem a jsou cílem cesty.

Do domečku se vstupuje z posledního políčka před políčkem A a nesmí sem vstoupit žádná figurka jiné barvy. Do domečku smí hráč vstoupit tehdy, padne-li mu přesný počet bodů, aby mohl obsadit volné políčko. Pokud hráči nepadne přesný počet bodů a nemá jiné figurky ve hře, musí počkat na další hod. Uvnitř domečku se mohou figurky posouvat stejným způsobem jako při hře, mají-li k tomu místo.

Příklad: Hráč má již 3 figurky v domečku na políčkách a, b, c. Čtvrtá figurka stojí na posledním políčku před políčkem A. Padne-li mu např. 5 bodů, netáhne a čeká na další kolo tak dlouho, až hodí 4 body.

Přejeme Vám hodně zábavy a radosti ze hry.

Další příspěvky
Pravidla pro karetní hru Kanasta, znáte všechny hry?
Klasická hra Kanasta ovšem s extra velkými čísly a písmeny vhodná pro seniory.
Cvičení paměti hravě – jak pracovat s našimi kartami?
V krabičce najdete 64 velkých karet se zadáním různorodých úkolů a příkladovým řešením. Trénujte paměť, představivost i postřeh. Procvičujte slovní zásobu, prostorovou orientaci a slovní spojení.